wanderlusttt.reismee.nl

De wereld als in een aquarium..!!

Het duiken was bizar mooi.. na een briefing zijn we het zwembad in gedoken.. daar les gehad in hoe en wat om te gaan met verschillende situaties.. zoals water in je duikbril.. en als je je mondstuk met zuurstof kwijtraakt..

Daarna voor het "echie" de boot op en na 10 minuten varen mijn eerste duik..

Re heeft z'n advanced padi dus die kon zo mee.. samen met onze Franse dive master Nico op naar de wonderen van de zee..!! Re en ik waren de enige met onze dive master wat de ervaring nog toffer maakte!

Omdat mijn lichaam niet altijd wil wat ik wil kreeg ik de zuurstoffles en heel de handel in het water uitgereikt.. zo hoefde ik niet achterover te klappen het water in..en scheelde het weer met belasting..

eenmaal onderwater ging er een totaal nieuwe wereld voor mij open.. oké ik heb gesnorkeld maar dit was wel zó bijzonder!!

Ontzettend grote schildpadden verstopt bij het koraal.. 3 baby rifhaaien.. (halloooooo Freek vonk!), triggerfish( als je in hun territorium komt vallen ze aan) papegaaivissen, angelvissen, blowfish( zie finding nemo, die zichzelf opblaast bij dreiging) en ga zo maar door.. ik had steeds het gevoel alsof ik in een aquarium zwom!!

Na de eerste duik zijn wij gaan lunchen in onze villa en de gopro opladen want smiddags moest er weer gedoken worden! Ditmaal bij een plek genaamd sunset.. daar was het koraal super mooi en al snel zagen we 1 haai.. toen onze dive master het signaal van haai gebaarde maakte mijn hart een sprongetje! Fantastisch om te zien.. later zagen we nog 2 haaien...!! Bleken blacktip en white tip haaien te zien.. zó super mooi!! Ook nog een onwijs grote schildpad gezien die naar boven zwom om lucht te happen.. die hebben we ook op camera vast kunnen leggen.. kunnen we mooi nog eens nagenieten!! :)

Het was een fantastische ervaring!!

En erna.. knock-out .. ik was compleet op. Zoveel indrukken en fysiek in de weer.. dus een flink tukkie gemaakt om bij te trekken..

Eenmaal wakker douche en naar de strip bij de haven om te eten.. we hadden gigantische honger dus bij een shabby burger restaurant aangeschoven.. maar mijn god lekker dat het was!! Zelfgemaakt broodjes met dikke beefburgers ertussen.. burgerheaven!!

Daarna nog een cocktail gedronken bij een reggae bar met live band.. super grappig..!!

En verder op de terugweg nog even bij onze "vaste" toko wat gedronken.. we lachen ons kapot.. een man van de bediening daar zingt elke avond een paar nummers met de band mee.. steeds dezelfde 4 nummers en t klinkt voor geen meter.. maar joh wij klappen wel! En erna komt ie dan een praatje maken en vragen of wij ook willen zingen.. Hahaha! Als je wilt dat al je klanten wegrennen moet je mij op het podium zetten..:)

Vanochtend uitgeslapen en ontbijt besteld.. kun je hier gewoon voor bellen en komen ze bij je villa brengen.. en veel dat het is..!! Mijn god..

Erna nog maar eens een heerlijke massage genomen.. gewoon omdat het kon.. en mijn lijf erom schreeuwde! Uit bed komen vanochtend was een opgave.. leek wel een bejaarde!

De massage was echt zo zen.. daarna nog even een half uurtje gesnorkeld in de zee..

Wéér op nog geen 20 meter vanaf de kust 2 mega schildpadden gezien!! Wederom vastgelegd met de gopro..

We zijn gaan lunchen bij de market hier.. het is het plein waar alle boten aanleggen en je Savonds 1001 bbq restaurantjes hebt.. voornamelijk vis..

we kregen de tip van dive master Nico om daar bij een echte Italiaan te gaan eten.. heerlijk broodje tonijn op en terug naar onze villa..

ik heb heerlijk in de zon, met mijn pootjes in het zwembad, zitten lezen.. af en toe even dompelen.. life is good!!

Een klein tukje gedaan, douche en op naar ons diner.. wederom naar de Italiaan want dat was erg goed bevallen en na 2 weken rijst komt het je neus wel uit..

heerlijk kaas en vlees plankje op en een pasta pesto..

Daarna nog langs de haven gefietst en her en der wat gedronken.. maar we waren allebei verrot dus snel richting onze villa waar ik nu met m'n voetjes in het zwembad bungel en zit te tikken en Re inmiddels onder zeil is..

Het leven is zwaar hier.. :)

Voor morgen hebben we nog geen plannen.. ik denk een massage pakken.. wat eten en voornamelijk nog even genieten van 30 graden en het zonnetje.. en het feit dat je Savonds gewoon in je jurkje en slippers kunt rond banjeren zonder dat je het koud krijgt.. hoe heerlijk is dat?!

Ik kan met recht zeggen dat dit een fantastische vakantie is en dat het beter en mooier is dan ik had durven hopen..

zoveel gezien en zoveel ervaren.. dat haal Je niet uit boeken of documentaires.. dat moet je gewoon ervaren!!

Om weer in clichés te vallen.. i'm One lucky girl!!


Dikke doei vanuit gili trawangan!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!