wanderlusttt.reismee.nl

Het paradijs dat gili heet..

De laatste dagen in lombok hebben we niet veel uitgevoerd.. uitslapen, ontbijten op het strand met fantastisch uitzicht, massages nemen en hangen bij het zwembad..

S avonds ook nog óp het strand gegeten omringd door fakkels.. hoeveel mooier kan het nog worden?!

Daarna nog wat gedronken bij het happy café waar de band weer was van de eerst avond op lombok.. super leuke locals ontmoet..! Communiceren in gebrekkig Engels en met handen en voeten maar we begrepen elkaar gewoon..!

Toen door naar de gili eilanden.. met een taxi naar de haven en daar op de boot naar de gili eilanden. In de taxi zat al een tourguide die oorspronkelijk uit Bali komt. Hij sprak waanzinnig goed Nederlands.. hij bleek maar 2 maanden in Nederland te hebben gewoond maar jeetje daar kan menig immigrant nog wat van opsteken..!!

Zat ook een stel uit Australië in de taxi.. hij heeft tot zijn 4e ook in Nederland gewoond. Zo grappig! We zijn zo een klein landje maar iederen heeft wel een connectie met Nederland!

Eenmaal bij de boot aangekomen tilden locals onze koffers aan boord of je nu wilde of niet.. en erna moest je ze even 7 euro betalen?! Ik dacht dat Re ontplofte! Want dat hadden ze er niet bij verteld.. ze lieten ons niet echt een keus.. de zoveelste scam in een paar dagen.. ik begrijp dat mensen geld willen verdienen aan toeristen maar dit zijn wel echt smerige trucjes!

Eindstand de locals dropen af omdat ze zagen dat Re not amused was..

Maar toen we eenmaal aankwamen op de gili eilanden.. halleluja!! Het verblijf is echt bizar mooi! Er is geen gemotoriseerd verkeer dus alles op de fiets of per paard en wagen..

We hebben een privé zwembad.. een ontbijttafel buiten onder een overkapping waar ook een keukentje is een loungebank en 2 luxe zonnebedjes met parasol.. de slaapkamer en het bed zijn mega net zoals de douche..

Eenmaal geïnstalleerd kwam er personeel een welkomst snack brengen met vers fruit en een drankje.. we hebben zoiets allebei nog niet eerder meegemaakt! We mochten ook een sarong uitkiezen.. te luxe gewoon allemaal!

We zijn heerlijk ons zwembad in gesprongen voor verkoeling.. :)

Daarna nog even geslapen onder de parasol en op onze fietsen, die ook bij het verblijf in zitten, naar de haven.. daar zijn alle eettentjes hier..

Het is wel een groot deel met een hoog oh oh cherso gehalte met Australiërs.. maar er is genoeg waar het rustig is en je heerlijk kunt eten..

Op een gegeven moment zagen we een live band spelen en mensen op de dansvloer dus daar lekker op het terras gaan zitten met onze voetjes in het zand..

Het was prachtig om te zien hoe de muziek samenhorigheid creëert.. een Chinese vrouw, een moslima en een Engelse vrouw stonden heerlijk met z'n drieën te swingen .. dat vind ik een cadeautje om naar te kijken!

Lekker op ons fietsje terug naar onze villa..en daar nog een biertje gedronken met onze voeten in het zwembad..

Vanochtend uitgeslapen en ontbijt besteld..

Je hebt de menukaart op je kamer liggen en dan kun je bellen met de receptie wat je wilt hebben.. na 10 minuten komen ze je ontbijtje brengen.. hoe luxe is dat?!

Heerlijk ontbeten en op de fiets naar de strip waar alle tentjes zitten.. Daar naar een duikschool gegaan om te bespreken dat we morgen willen gaan duiken.. ik kan een Discover duik doen want ik heb geen padi maar Re heeft m wel en die kan gewoon duiken.

Dus morgen duiken!ahhhhh!! Er zit hier van alles.. schildpadden, rifhaaien enz dus ben benieuwd!

We zijn ook nog even wezen snorkelen op het strand.. nog geen 5 minuten bezig en al een mag grote schildpad gezien.. super indrukwekkend! Ook veel mooie vissen en een kleinere schildpad..

Daarna uiteraard nog een massage genomen.. want eerlijk een uur voor 5 euro is niks..! We lagen oo de massagetafel en je hoorde de zee.. steeds als ik denk het kan niet beter dan blijkt het toch zo te zijn!! Paradijsje op aarde is het hier!

Zo en nu ga ik een duik nemen in ons zwembad.. doei!

Lien

????????????????