wanderlusttt.reismee.nl

Lombok is tof!

Lombok is top!

Het is er zo onwijs anders dan Bali.. gemoedelijker, de mensen zijn ontzettend vriendelijk en heel veel is nog authentiek.

Er leven hier relatief veel moslims maar ook Hindu en katholieken.. maar alles leeft vredig naast elkaar omdat de gemeenschap in een dorp voorop staat. Hoe bijzonder is dat? Kunnen ze in de rest van de wereld nog wat van leren!

We zijn gisteren nog even naar het centrum van senggigi gelopen waar we verblijven. Daar de happy bar gevonden die stampesvol zat met locals en waar een band speelde.. hier wat biertjes gedronken en genoten van de muziek. Hier viel het ons al op dat toerisme hier nog opkomend is.. ze zijn super geïnteresseerd in waar je vandaan komt en ze willen graag met je delen welke woorden ze in het Nederlands kennen..

Kortom super leuke mensen!

Ook bij ons hotel zijn ze lief, gisteravond laat na aankomst namen ze alle tijd om een tour te regelen voor de dag erna en ondertussen hadden ze onze koffers al in onze kamer gezet.. het zijn de kleine dingen..

Vanochtend heerlijk ontbeten en op weg met onze chauffeur.. onderweg naar de watervallen gestopt bij een rijstveld waar de vrouwen met kinderen aan het werk waren.. we mochten kijken en zelf ervaren hoe het is om de rijst uit de planten te slaan.. ook mochten we hun lunch proeven.. hoe hartelijk zijn ze hier!!

Toen we wegliepen moesten de vrouwen hard lachen.. nadat de gids het vertaald had bleek dat ze Re z'n benen vergeleken met de meest blanke bamboe die ze hier hebben.. Hahahaha! Daarna doorgereden naar de Tiu Kelep watervallen. Daar naar de 2 watervallen geklommen en foto's genomen.

Bij de 2e waterval aangekomen moesten we van onze guide in het water gaan staan wat op zich geen straf was want het was heeeeeeeeeeet..!!

Hij wilde namelijk een foto nemen van ons.. hartstikke leuk maar er waren door hem al 40 foto's gemaakt.. leek wel een bruidsreportage!

Anyway wij daar staan voor die waterval.. komen er allemaal locals bij staan want die wilden met ons op de foto.. prima hoor.. het moment dat de foto is genomen komen er nog 5 locals aan die óók op de foto wilden met ons..

zodra die weer weg wilden lopen melden de volgende 6 zeg en zo ging het nog even door..!

Eenmaal beneden even aan de gids gevraagd hoe dat nou zat.. simpel.. ze hangen die foto op in huis en vertellen dat het familie is in Nederland?! Hahaha briljant toch?!

Dus ik denk dat wij binnenkort bij 20 gezinnen in huis hangen in lombok!

Schitterend!

Daarna nog de originele Sassak dorpen bezocht waar ze nog steeds leven in hutjes zonder voorzieningen.. het is 1 familie van 700 man en je trouwt er met je nicht of neef.. volgend Re is het Urk..

Daar even rond gekeken en een hoop gehoord hoe de zaken er daar aan toe gaan..

onder andere dat Philips ze 4 jaar geleden heeft voorzien van electriciteit.. is dat wat..

Hierna doorgereden voor de lunch naar kuta maar dan kuta op lombok.. een verademing.. niet zo toeristisch als kuta op Bali.. met uitzicht over de baai geluncht met een heerlijke chicken curry..

hierna nog het strand van kuta bezocht en weer terug naar het hotel.. we waren allebei kapot.. zoveel indrukken opgedaan.. veel gezien van het binnenland en hoe de mensen leven hier.. en zo ontzettend veel mooie rijstvelden gezien!!

Ook mount rinjani gezien.. je kunt die vulkaan ook beklimmen maar dat hebben we geskipt.. zware tocht en dat red ik niet maar hé het zien van de vulkaan is al fantastisch!

In het hotel even afgekoeld in het zwembad en nu inmiddels in senggigi centrum.. nou ja centrum.. een straat met eettentjes én de happy bar.. daar zijn we weer neergestreken voor live muziek en een ijskoud biertje..! Life is good!!

We wilden morgen eigenlijk duiken met manta roggen en hamerhaaien helaas is het niet het seizoen.. dus morgen lekker uitslapen, een massage nemen en hangen bij het zwembad.. ook niet verkeerd!:)

Vanuit een bloedheet lombok.. dikke doei!!

Jenny

Weer een mooi verhaal!!!

Peter

Leuk weer om te lezen, wat zien jullie veel zeg!!!

Sabrine

Wat onwijs gaaf!! Klinkt goed hoor.. enne bruidsreportage... geen grapjes hè jet!! ;)