wanderlusttt.reismee.nl

Flores en de komodo eilanden

En dan Flores.. dat is zó anders.. de rust.. de mensen zijn zoveel aardiger en oprecht geïnteresseerd.. de natuur is fantastisch mooi..

We kwamen aan op het vliegveld van labuan bajo waar Re direct een boekingsbureau zag welke naar komodo island tours verzorgd. Die hebben we meteen geboekt.. zodat we dat niet in het stadje zelf nog eens moesten regelen.. het is toch altijd weer afwachten of zo een tourtje wat is.. maar beter geboekt dan helemaal niets!

We kwamen aan in het hotel.. dat was écht fantastisch! Mega mooi uitzicht op de haven en de zee en een super moderne kamer..

We hebben een biertje gehaald bij de receptie en zijn heerlijk in de schaduw van het uitzicht gaan genieten.. na een uurtje kwam de buurman uit zijn kamer en die dronk een biertje mee.. bleek een Amerikaan die voor zijn werk in Singapore woonde sinds 2 jaar.. we zijn op zijn aanraden 100 meter omhoog gelopen naar de Paradise bar.. en óf het paradise was!

Een zonsondergang als uit een schilderij zo mooi.. met op de achtergrond een chill muziekje en ijskoude biertjes in ons hand..

onze buurman Matt vergezelde ons.. heerlijke avond gehad met goede gesprekken en leuke discussies..!

Matt vertelde ons ook dat hij de tour, welke wij de dag erna zouden doen, die dag al gedaan had. Hij was super enthousiast en wij ook direct gerustgesteld..!

Het was érg vroeg opstaan met een piepklein katertje.. maar.. het uitzicht vanaf de speedboot was al direct geweldig.. eerst zijn we in een uur naar Padar island gevaren waar geen aanlegsteiger is niks dus hop op je blote voetjes de zee in en je schoenen boven je hoofd!

Op Padar island hebben we een klim gedaan naar een uitzicht punt.. best pittig aangezien de zon al vrolijk scheen maar het was het zó ontzettend waard!!!

De afdaling was een ander verhaal.. ben denk ik wel 3 x op m'n giechel gegaan..????

Er is geen vast pad of iets dergelijks maar juist dat vind ik zo tof! Het is écht nog ongerepte natuur..!!

Daarna zijn we doorgevaren naar komodo island om de komodo varanen te bekijken.. we hebben een medium trekking gedaan van 4 km waarbij we 5 komodo varanen hebben gezien.. ze zijn zo onwijs imposant!! Verder nog wat herten en vogels gezien.. maar de komodo varanen waren echt ontzettend bijzonder!!

De rangers namen foto's van ieder van ons met een komodo varaan, uiteraard een heel stuk erachter en met 2 rangers erbij zodat ze in konden grijpen als het mis zou gaan.. toch altijd leuk om zo een foto te hebben!

En toen.. pink beach.. ik was er direct verliefd op toen ik het zag.. zachtroze zand.. blauwe zee.. bomen waaronder je schaduw kunt zoeken.. hier hebben we rondgelopen en gesnorkeld.. zoveel mooie vissen gezien!

Dacht ik verliefd te zijn op pink beach.. kwamen we aan op kanawa island..

OH MY!!

Jezus wat was dat mooi!! Net de plaatjes die je ziet van de malediven en mauritius alleen dit eiland is niet bewoond.. er is 1 "beachclub" en dat is het wel.. en dat zie je terug aan het strand en de zee.. super helder blauw water met ontzettend veel koraal.. en dat trekt natuurlijk weer veel vissen aan!

Werkelijk waar heel finding nemo kwam voorbij! Inclusief clownfish met een baby clownfish..????

Zeesterren, slangen, papegaaivissen, maanvissen.. dat was zo een momentje dat ik mijzelf even moest knijpen.. dit gebeurde écht!

Helaas was Re vergeten de gopro op te laden anders hadden we onder water kunnen filmen.. maar niet getreurd dat gaan we op lombok en de Gili eilanden nog doen.. ????

Eenmaal terug in labuan bajo waren we allebei compleet kapot dus douche en een tukkie.. daarna nog eenmaal de mooie zonsondergang bekijken bij de paradise bar.. en hebben we eten besteld en laten bezorgen bij ons hotel.. we waren nog steeds verrot dus lekker makkelijk!

Na nog een potje gekaart te hebben zijn we om 20:30 uur ons bed in gedoken, compleet op dus waarom jezelf pesten en op blijven?

We hebben tot vanochtend 11 uur geslapen?! Ik denk dat we het nodig hadden ???? en daar gaat het tenslotte om bij vakantie: uitrusten, genieten en geen wekker!

Na een heerlijke ontbijtje met schitterend uitzicht op de haven en de eilanden van het national park zijn we opgehaald door een taxi en naar het vliegveld gebracht.. daar ging onze vlucht naar Bali.. als Ik iets heb geleerd is het wel dat er geen 1 vliegtuig op tijd vertrekt hier..????

Bijna allemaal een half uur vertraging!

Onze eerste vlucht van labuan bajo naar Bali had dit en onze vlucht nu van Bali naar lombok ook.. er was namelijk geen directe vlucht van labuan bajo naar lombok. Maar ach.. ik vind vliegen fantastisch dus mij hoor je niet!

We zitten nu in een ienie mini propeller vliegtuigen van garuda indonesia.. over 20 minuten zijn we in Lombok en gaat ons avontuur verder!!????????

I Will keep you posted!????

Peter

Wat leuk om te lezen Jet! Ben gelijk helemaal jaloers haha. Geniet ervan samen!!!
Groetjes Peter